zondag 25 juli 2010

Oven aardappels met kruiden van het balkon

Oeps! Het is echt al belachelijk lang geleden dat ik een post heb gemaakt. En dat terwijl ik vakantie heb en er dus eigenlijk meer tijd voor zou moeten hebben... Ik heb net gewerkt bij café Cook en nu het midden in de nacht is (nu 4:00 om precies te zijn) kan ik eindelijk de rust vinden om wat te posten...
Mijn eerste post kan je niet echt een recept noemen, daarvoor is het misschien te simpel. Maar het is wel een leuke manier om aardappeltjes wat 'op te pimpen', waardoor ze net wat lekkerder worden. En voor mij is het ook nog een leuke manier om gebruik te maken van de kruiden op mijn balkon..

Ingrediënten
500 gram aardappelkrieltjes
2 teentjes knoflook, in plakjes
een hand vol kruiden, bijvoorbeeld tijm, rozemarijn, salie en oregano
2 eetlepels olijfolie
zout en peper uit de molen

Bereiding
Verwarm de oven voor op 200 graden. Leg de aardappeltjes in een ovenschaal en verspreid de kruiden en de knoflook plakjes erover. Besprenkel de aardappels met olijfolie en strooi er nog wat peper en zout over.
Zet de schaal met aardappels ongeveer 30 minuten in de oven. De tijd kan variëren door de grootte van de krieltjes. Prik met een vork in de aardappels om te kijken of ze al gaar zijn.

1 opmerking:

  1. oeh en ze waren lekker! Jummie! Als ik niet voor Imre had moeten bewaren had ik ze ALLEMAAL opgegeten :-) (Imre hoop dat ze gesmaakt hebben)

    BeantwoordenVerwijderen