dinsdag 6 april 2010

Garnalensandwich met basilicummayonaise en tuinkers

Deze sandwich hebben we vandaag als lunch gegeten op onze 'studiedag'. Het was echt een lunch voor een dag als vandaag; fris, maar toch vullend genoeg! Ik heb hem gemaakt met kant-en-klare aïoli van de AH, maar hij is natuurlijk lekkerder als je de aïoli zelf maakt. En je kan in plaats van de aïoli ook gewone mayonaise gebruiken.

Ingrediënten (4 sandwiches)
100 gram grote garnalen
Een handje basilicum, fijngestampt
3 eetlepels aïoli of mayonaise
Een kneepje citroensap
Een bakje tuinkers
8 sneden stevig bruin brood
Zout en zwarte peper uit de molen
Cayennepeper

Roer de basilicum door de aïoli of mayonaise. Breng de mayonaise op smaak met een kneepje citroensap, zout, zwarte peper en Cayennepeper. Schep de garnalen door de basilicummayonaise zodat ze er rondom mee bedekt zijn.
Neem het bakje tuikers en verdeel de helft daarvan over 4 sneden van het brood. Leg de garnalen met basilicummayonaise erop en dek ze af met de rest van de tuinkers. Leg er de andere sneden brood bovenop en druk de sandwich aan.

6 opmerkingen:

  1. Met dit soort lunches studeer ik natuurlijk nooit af... ;P

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hmmm klinkt lekker!!

    misschien studeer je hier juist wel heel snel en goed door af - en word je er groot en sterk van! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. haha, ik hoor het al: nou An, doe je best!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hihi, ik zal het proberen! Misschien ligt het lot van de studie wel in mijn handen...

    BeantwoordenVerwijderen